Media-Biznes-Kultura. Pomorze 2008
2008-10-07 13:49:56Instytut Filozofii, Socjologii i Dziennikarstwa Uniwersytetu Gdańskiego zaprasza na ogólnopolską medioznawczą sesję naukową, w której udział wezmą specjaliści i znawcy mediów z całej Polski, a także młodzi naukowcy z ośrodków naukowych w Polsce.
Konferencja odbędzie się w dniach 16-17 października 2008 roku w Centrum Konferencyjno-Dydaktycznym Uniwersytetu Gdańskiego w Sopocie, ul. Piaskowa 9
Otwarcie konferencji o godz. 10.00
Obrady plenarne otworzy prof. zw. dr hab. Wiktor Pepliński (kierownik Zakładu Socjologii i Historii Dziennikarstwa Uniwersytetu Gdańskiego, referatem: „Dylematy współczesnego rynku medialnego w Trójmieście i na Pomorzu”.
W sesji plenarnej udział wezmą m.in. prof. zw. dr hab. Jacek Sobczak (UAM Poznań) - „Prawo prasowe na rozstajach dróg”; prof. UJ, dr hab. Kazimierz Wolny-Zmorzyński (UJ) – „O etyce dziennikarskiej na przykładzie twórczości Ryszarda Kapuścińskiego”, prof. zw. dr hab. Jerzy Jastrzębski (Uniwersytet Wrocławski) – „Etyka na sprzedaż, czyli kodeksy dziennikarskie na medialnym rynku”.
Referaty będą prezentowane także w sekcjach.
Zakres problematyki sesji zamyka się w czterech sekcjach badawczych:
1. Media a biznes
2. Język współczesnych mediów i reklamy medialnej
3. Etyczne i prawne uwarunkowania współczesnego rynku mediów
4. Współczesne i historyczne uwarunkowania polskiego rynku medialnego w skali kraju i regionu
Aktualizowany program i szczegółowe informacje na stronie: ifsid.ug.gda.pl/